De Kempische Duikschool of kortweg ‘KDS’ uit Turnhout werd opgericht in 2002 en mag zich met trots ‘duikschool’ noemen. In die hoedanigheid kunnen wij zelfstandig duikopleidingen organiseren voor het behalen van verschillende CMAS- duikbrevetten.

De CMAS-standaard, internationaal erkend als een van de beste, staat garant voor de wereldwijde erkenning van bij ons gehaalde brevetten!

Onze instructeurs en lesgevers hebben bovendien allemaal een door 'Sport.Vlaanderen' (het vroegere Bloso) erkend diploma, waardoor we onze leden een verantwoorde en veilige duikopleiding kunnen aanbieden.

De KDS is aangesloten bij:

• CMAS: de Conféderation Mondiale des Activités Subaquatiques, tegenwoordig ook wel The World Underwater Federation genoemd, die wereldwijd 130 nationale federaties groepeert.
  • BEFOS: de Belgische Federatie voor Onderwateronderzoek en -Sport, stichtend lid van de CMAS.
  • NELOS: Dit is de Nederlandstalige Liga voor Onderwateronderzoek en -Sport.
  • AVOS: de Antwerpse Verstandhouding voor Onderwateronderzoek en -Sport
  • De sportraad van Turnhout.

Momenteel telt de KDS een 80-tal duikende en niet-duikende leden, van alle leeftijden en van alle niveaus.

NELOS logo 2022 met kaderrand

Bewaren