Nancy

Mijn naam is Nancy Deloz. Ik ben lid van de Kempische Duikschool vzw sinds 2001.

Ik ben sinds 2022 de Aanspreekpersoon Integriteit van de Kempische Duikschool vzw (Club-API).

Als Club-API wens ik een laagdrempelig aanspreekpunt te zijn waarbij sporters, ouders, trainers, bestuurders of andere vrijwilligers bij mij terecht kunnen met een vraag, vermoeden of klacht over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag.

Je kan me een mailtje sturen op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen op 0478/390963. Op vrijdag ben ik aanwezig op de club en kan je mij persoonlijk aanspreken.

Als Club-API luister ik naar je vraag of verhaal, behandel jouw melding in alle discretie en verleen ik je advies bij de mogelijke vervolgstappen of doorverwijzing.

Je kan het handelingsprotocol en de gedragscode van de Kempische Duikschool vzw nalezen in de volgende documenten

Handelingsprotocol

Gedragscode

Een algemene briefing voor de duik wordt gegeven door de algemene duikverantwoordelijke en biedt de gelegenheid om even een aantal zaken op een rijtje te zetten voordat je in het water gaat. Eenmaal je beneden bent is het immers heel wat moeilijker om te overleggen wat je gaat doen in een bepaalde situatie.

Tijdens de briefing dient ondermeer besproken te worden welke regels tijdens de duik dienen nageleefd te worden (vb. max diepte, duikduur, plaats van de duikers in de ploeg, ...) en hoe er gereageerd zal worden op bepaalde situaties. De briefing dient dan ook steeds aangepast te zijn aan de omstandigheden van de duik.

Briefingformulier

KDS Ploegindeling

KDS Veiligheidsfiche

logo Trooper

DIVES is het systeem dat sinds januari 2019 gebruikt wordt voor het digitaal registreren en valideren van de reguliere luchtduikbrevetten. DIVES staat voor DIgitaal VErificatie Systeem. Het is daarnaast ook een digitaal logboek.

Verder wordt het zowel gebruikt om proeven en duikleidingen te valideren alsook zwembad- en theorie-activiteiten en andere activiteiten voor onze kadervorming af te tekenen. Het vervangt dus alle brevetten op papier.

Om het te kunnen gebruiken is aanmelden op de NELOS-website verplicht dmv je NELOS-gebruikersnaam.

Je NELOS-gebruikersnaam is het email adres dat doorgegeven is aan het KDS-secretariaat. Deze moet uniek zijn voor ieder lid. Indien verschillende leden van eenzelfde gezin van eenzelfde postbus willen gebruik maken, wordt aangeraden om een alias per bijkomend lid aan te maken bij hun provider.

Je NELOS-nummer staat vermeld op de registratiepagina van NELOS. Noteer die best zorgvuldig. Dit nummer verschijnt eveneens op het CMAS-kaartje (je internationaal duikbrevet).

NELOS Website: www.NELOS.be

Ingebrachte fouten kan je laten rechtzetten door de regionale Power-User: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Subcategorieƫn