De KDS is de eerste duikschool in de regio die sinds 2010 ook kinderen opleidt tot ervaren duikers. Jeugdduiken vraagt immers een heel specifieke opleiding en wordt gegeven door speciaal daartoe opgeleide instructeurs.

Vanaf de leeftijd van 8 jaar worden op een speelse wijze de kneepjes van de onderwatersport bijgebracht tijdens de zwembadtrainingen. Geen saaie theorielessen dus, maar wel praktische oefeningen!

20150529 kds zwembad FJVcH

20150529 kds zwembad m4Mb0

De zwembadtrainingen vinden plaats op hetzelfde tijdstip als de volwassenen, ook in het zwembad van Turnhout, maar de kinderen krijgen aparte en specifieke training van eigen instructeurs.

Voorwaarde voor deelname vanaf 8 jaar is dat je wel 25 meter moet kunnen zwemmen.

Uiteraard worden - van zodra de temperaturen het toelaten- voor onze jeugdduikers regelmatig buitenduiken georganiseerd. En zij zijn vanzelfsprekend ook welkom op alle andere activiteiten van de club.

Volgende jeugdbrevetten (8 – 14 jaar) kunnen bij de KDS worden behaald:

Bronzen Dolfijn (BD) – Zilveren Dolfijn (ZD) – Gouden Dolfijn (GD).